Najlepszym ambasadorem miasta są jego mieszkańcy
Nie tylko właściciele hoteli i pensjonatów w Nałęczowie mają wpływ na ruch turystyczny w miasteczku. Jak pokazują badania, oprócz przyrody, usług spa i zabytków to sami mieszkańcy mogą stać się najlepszymi ambasadorami Nałęczowa.
Pozycja uzdrowiska wśród osób poszukujących usług medycznych i spa & wellness oraz postrzeganie miasta przez turystów mają wpływ na atrakcyjność rynku nieruchomości w Nałęczowie. Dlatego warto wiedzieć, co pomogłoby w kreowaniu mody na Nałęczów. Agencje VMG PR i SW Research przyjrzały się, jak Polacy planują wakacyjne wyjazdy, jakie są ich motywacje i inspiracje. Wyniki internetowej ankiety opublikowano pod koniec marca 2015 roku.
Respondenci zapytani o to, jakie cechy musi spełniać dane miejsce, aby zechcieli do niego wrócić wskazywali przede wszystkim: dobre wspomnienia (65 proc.) i lokalny koloryt/atmosferę (55 proc.). Wyróżnikiem miejsca nie musi być zatem wysokiej klasy zabytek, pomnik, zamek czy znana ze swoich zbiorów galeria sztuki. Zauroczyć potrafi pejzaż, jakiś zakątek, wyjątkowa atmosfera hotelu czy restauracji. Dla biorących udział w badaniu ankietowym ważnym czynnikiem wyboru była też różnorodność dostępnych w danym miejscu atrakcji. Blisko połowa badanych (48 proc.) uznała ją za jeden z ważniejszych czynników zachęcających do powrotu w dane miejsce. Do istotnych aspektów zaliczono także: otwartość mieszkańców (38 proc.) i interesujące aspekty kulturowe (33 proc.).
Kto jest najlepszym ambasadorem miejsca?
Ciekawe były też odpowiedzi na pytanie: Kto jest, zdaniem badanych, najlepszym ambasadorem miejsca? Ponad połowa badanych (51 proc.) uważała, że najlepszym ambasadorem miejsca, jego „wizytówką” są zadowoleni turyści. 30 proc. ankietowanych jako najlepszych ambasadorów wskazało mieszkańców. ms
Weź udział w Debacie na temat Nałęczowa.